søndag 15. juli 2012

Kom i form :)

Jeg har aldri vært spesielt glad i å jogge tidligere, men nå når jeg har begynt å jogge en del, merker jeg at jeg stadig orker å jogge lengre for hver gang. Og da blir det automatisk morsommere. Til høsten skal jeg være med på kk -mila, så da trenger jeg å øve litt - 1 mil er ganske langt ;) Hver gang jeg er i studio, jogger jeg så langt jeg gidder. Jeg hater nemlig tredemølla! Det finns ikke noe kjedeligere enn å jogge inne på et treningsstudio.. Mens ute tar jeg min vanlige runde, og endrer litt innimellom.
Og det er lurt å ha et mål. Da er det mye morsommere og lettere å komme i gang også ;)



 Knebøy i smithmaskin er bra for rumpe og lår. Her tar jeg 3 sett på 5 repetisjoner på 60 kg.

Men husk at du ikke blir sterkere eller bedre om du ikke øker tempo eller vekter i styrke regelmessig. I vekter bør du øke hvertfall hver 3. uke for at du skal få synlige resultater. :-)
Spør gjerne en personlig trener om å få et program som passer akkurat til deg. Veldig ofte man trener helt feil også, og da hjelper det ingenting. Istedet får man kanskje skader, og det vil man jo ikke ;) 

Ingen kommentarer: