mandag 25. april 2011

Gårdsbesøk

Jeg og gullene har vært på Jegstad Gård sammen med mormor i dag. Vi har storkost oss kjempemasse. Matheo ble helt vill inne hos kuene. Han ble kompis med alle sammen. De begge matet de med gress, matet sauene med løvetann, og vi har kjørt hest og vogn! Så satt vi ute i sola og spiste pølser og vaffler. Det var skikkelig stas og se alle dyrene. Man fikk hoppe og skli nd i høyet, og hilse på grisemamma med nyfødte griseunger. Veldig koselig. 



Matheo syns det var nesten like stas å se alle traktorene der. "Tratto!", som han sier :) 
Denne påsken har vi vært utrolig heldige med været - hver eneste dag! Utrolig deilig! 

Vi skal foressten legge ut drivhuset vårt på finn. Så hvis noen vil ha det, er det bare å komme og hente det. Vi vil bare bli kvitt det. Jeg har lenge tenkt på å plante diverse urter og grønnsaker inni der, men det kommer aldri til å bli noe av. Man må ha tid, og ikke minst interesse for sånt. Selvom det hadde vært veldig gøy og fått til noe selv. 

Nå sitter jeg med maleklær, og lurer på om jeg skal male litt... Det frister såå lite. Sitter å spiser siste rest av påskemasjipan og drikker brus. Fra i morgen er det skjerpings.
Nei, nå må jeg ta fatt i malekosten her.. Er noen lister som må flekkes med akryl og males. Utrolig hvor god jeg er blitt på sånne ting nå ;) 

Ha en fortsatt god 2.påskedag!

Ingen kommentarer: