mandag 17. mai 2010

Ikke en helt prikkfri 17. mai..

I løpet av lørdagen fikk Matheo hele kroppen sin full av masse røde prikker... Formen hans er helt fin, ingen feber, spiser og drikker like mye og er minst like aktiv. Så vi skjønner ikke hva det kan være.. Ringte legevakta, og fikk beskjed om at det ikke var vits å komme inn, siden formen hans var helt fin..

I dag var han like prikkete, så vi drar til legen i morgen med han.. Kan jo være en allergisk reaksjon på noe..?

Ellers har dagen i dag vært kjempebra! Vi har hatt en såå fin dag alle sammen.. Først startet dagen med frokost her hjemme. Så hang jeg og Isabelle opp flagget ute på verandaen.. Bunadene og finstasen kom på, og vi ble klare til å dra til Knapstad. Det var meningen å dra til skolen, og se toget komme inn dit, men det endte med at vi gikk feil vei, og kom fram til oppmøte for avmasj for 17. mai toget. Da gikk vi runden med de andre rundt i Knapstad, bort til skolen.. Det syns Isabelle var kjempegøy. Hun var så flink og ikke klagde en eneste gang på hvor langt det var, for vi gikk faktisk et stykke, og det verket i mine bein etter masjen ;) Matheo sov seg gjennom hele masjen, og våknet opp til pølse og kake:o) Dette er hans 2. 17. mai, og i fjor var han bare 4 dager gammel... Nå var han litt mere med han også.


Etter vi kjøpte pølse, popcorn, is og kake på skolen, dro vi hjem en liten tur, og fikk gitt lillemann litt mat, og hvile beina litt, før vi dro videre til ski. Der satte vi oss ned litt med mormor, Morten og Christian, så fikk vi sett borgertoget.

Vi dro hjem til farmor og Kjell-Åge etter vi var i ski.. Der var tante Lone, tante Maria og Wilma også. Vi spiste masse pølser, is (jeg fikk nesten 2, siden Matheo rappa min) og kake :o) Nam.. For en dag!


Dette er første 17. mai som Isabelle virkelig har gledet seg til dagen, kost seg såååå masse, og virkelig skjønt hva som har skjedd, så det har vært en utrolig fin og vellykket dag.

Nå er joggingsen på, og jeg og Kris har akkurat sett en film. I kveld blir det nok tidlig kvelden, for en sånn dag kjennes på kroppen etterpå:o)

I bilen på vei hjem fra farmor sovnet Matheo etter ca nøyaktig 4,5 minutt. Og Isabelle var kjempesliten... Vi prøvde og føre en liten samtale...

Meg: Har du hatt en fin dag, jenta mi?
Isabelle: Ja, har kost meg kjempemasse!
Meg: Nå er snart denne dagen over, og det er et helt år til neste 17.mai.. 
Isabelle: Ja... Og i morgen er det juul! :D

Er vel kanskje greit det ikke er slike dager hver dag.. :o)

Ingen kommentarer: