fredag 4. februar 2011

Bambi sin siste time....

I går var en skikkelig blåtorsdag! Vi våknet fem på åtte. Jeg MÅ ta ni toget. Dvs at jeg skal levere unger i barnehagen før det. Jeg pusset tennene mine, samtidig som jeg tok av ungene pysjen, og gjorde alt annet på en gang. Da vi kom ut var vi som to bambier på isen, med vogn på slep. Jeg steila sidelengs ned bakken, med vogna i den ene hånda og Isabelle i den andre. Da vi til slutt kom opp bakken, sto Isabelle på søskenbrettet, mens jeg fikk løpt fra meg litt. Vi var i barnehagen 8.20!!

Vei hjem fra jobb i går var en skremmende og kald opplevelse. Jeg fikk gå fra jobben halv seks, for å rekke seks-toget, siden toget fra ski til tomter går ti på halv -hver time. Da jeg kom på stasjonen ti på seks, var toget 22 min forsinket. Det var meg og en mann som hadde bodd i norge i 3 år som ventet på toget. Han ble mer og mer sint for hvert minutt ekstra toget ble forsinket. Jeg satt på benken og holdt på å fryse ihjel, og denne mannen tuslet fram og tilbake tusen ganger. Han satte seg ned innimellom, men da trampet han beina i bakken, og lagde en ekkel skrapelyd med skoen sin mot bakken. Jeg ble mer og mer redd. Til slutt så kjeftet han på meg, og sa at vi nordmenn ikke klarer å holde avtaler, ha god kundeservice eller kunne noe som helst her. Han gledet seg til å dra hjem og vekk fra dette drttlandet her! Han klikket i vinkel. Jeg tenkte inni meg at når det toget på andre siden snart kom, så hiver han meg sikkert på skinna! Tenkte at nå er min siste time kommet. Da det andre toget kom holdt jeg det hardeste jeg kunne i benken jeg satt på. 
Toget kom litt før halv syv!
Da vi kom ombord på toget var det konduktøren som fikk gjennomgå. Da kunne jeg puste lettet ut. 

Nå er det helg, og det er kjempedeilig. Jeg skal jobbe i morgen, men de timene går fort!
"Knerten gifter seg" kom i posten i dag, så den er det en her som gleder seg til å se i morgen tidlig hvertfall  :)

Ha en fin fredagskveld!

Ingen kommentarer: