torsdag 17. februar 2011

Bare littegranne småstress

Vekkerklokka ringer kl 07.15. Jeg slår den av, og slumrer i 5 minutter til. Da bråvåkner jeg, og løper på badet, ordner meg selv, og henter ungene.. Mens jeg lager frokost til de, går jeg igjen på badet, og ordner meg mer. I dag hadde jeg en sånn dag at jeg ikke fant noen klær å ha på meg. Jeg prøvde 10 forskjellige ting, og alle plaggene var like stygge. Og ungene ble mer og mer ferdige med å spise, og jeg stresset mer og mer. Til slutt tok jeg på meg det aller første plagget- som jeg egentlig bestemte meg på forhånd og ha på meg.
Jeg setter på kaffe, og kler på ett og ett barn. Pusser en og en barnemunn. Børster håret til Isabelle og må lete til jeg finner den mest perfekte og rosa/glitrende prinsesse hårstrikken. Så finner Matheo et armbånd som tilhører Isabelle. Isabelle merker dette, og slossinga er i gang.. Jeg må finne ett nytt armbånd til Matheo, sånn det blir slutt på kranglinga. Jeg kommer på at kaffen er ferdig for lenge siden, og heller i en kopp. Plutselig søler Matheo ut koppen sin med melk utover hele gulvet, og jeg må vaske det bort. 
Da jeg tar på en og en lue, to og to votter, to og to sko, en og en hals og dresser på begge- er vi klare. Da ser jeg kaffen min som ikke er tatt en slurk av en gang stå på benken iskald. Vi må dra. Og jeg kommer på at Isabelle skal på tur i dag! Fint! Jeg setter på vannkokeren, og lager kakao. Kjøkkenet flyter over av tallerkener med matrester, og gulvet ser likt ut som tallerkenene. Får ta det i kveld ;) Endelig får vi dratt. Og plutselig var jeg tidlig ute til jobben. Det var godt :)
Det skal bli godt med helg dere.

Bildet er lånt av google

Ingen kommentarer: