tirsdag 22. februar 2011

Dagen før avreise

Jeg var på jobb i dag - på sykehjemmet. Da ringte barnehagen meg, og sa at Matheo mest sannsynlig har fått ørebetennelse. Jeg fikk gjort meg mye ferdig på jobb, og hentet han da han hadde sovet ferdig i barnehagen. Vi dro til legen, og han har kraftig ørebetennelse med sprukken trommehinne. Det renner mye puss ut av øret hans. Stakkars gutten min. Han har så vondt, og han var ikke særlig venn med legen.. Var helt hysterisk da hun skulle se i øret hans :(
Nå har han fått øredråper og antibiotika. Jeg sliter med å gi han dette, da antibiotikaen smaker grusomt, og det gjør vondt å dryppe. Ellers har han bare sittet på fanget og lest bok, sett på tv og kost. 
Da jeg skulle legge Isabelle var hun veldig varm. Hun har fått feber. Og hun nekter både stikkpille og å svelge paracet. Først moset jeg en halv paracet i syltetøy - det brakk hun seg av, og alt kom opp igjen. Så måtte jeg gi henne en stikkpille. Følte meg grusom da jeg ga henne den, men hun følte seg straks mye bedre.. 
Slitsomt med to syke barn på en gang. Hvertfall når pappaen er på jobb, og jeg er alene med dem. Oppi det hele har jeg prøvd å pakke til i morgen, for da skal vi jo nemlig på Hafjell. Ikke mye jeg har fått pakket, men nå får jeg pakke litt, og vaske huset. Det har gått i ett siden kl 6 i morges. Veldig uvant å begynne på jobb kl 0730, og levere unger i barnehagen før det..
Og er det ikke typisk at vi får syke barn dagen før vi skal på vinterferie?

Nå har jeg egentlig null krefter i kroppen, men nå må jeg opp å pakke videre. 
Hade så lenge**

Ingen kommentarer: