mandag 25. januar 2010

Ny uke-nye muligheter!

Nå går hverdagene her stort sett i det samme, MEN denne uka skal jeg begynne på albumet til Matheo. Har ikke kommet i gang med det ennå, og har skikkelig dårlig samvittighet.. Syns jeg har dårlig samvittighet hele tiden denne gangen jeg går hjemme, for jeg vil gjøre alt perfekt for Matheo. Som feks jeg skulle prøve Babysang, babykino, lage album, gå turer, bake brød, rundstykker og kaker osv.. Bli skikkelig husmor.. Hehe.. Må si jeg er stolt over å ha prøvd både babysang, og vært på babykino, og åpen barnehage. MEN noen stor husmor med mye baking er jeg ikke, og ikke har jeg lagd album.
Så merker jeg at nå med nr 2, er jeg mer dårlig på alle de "første gangen"- tingene. Skriver sjeldnere opp nå, enn jeg gjorde med Isabelle. Med henne skreiv jeg seriøst opp ALT. Første smil, føreste latter, første gang hun holdt leke, første gang hun opplevde snø, regn, sol omtrent. Første gang hun ble satt opp av oss, osv osv. Nå følger jeg kun det som står i bøkene, og glemmer nesten dato for hver ting.. Men nå har Matheo vært mye tidligere ute enn Isabelle i alt, og ting har gått i ett siden han var 3 mnd. For det var da han snudde seg rundt fra rygg til mage første gang. Jaja. Man skal vel alltid ha dårlig samvittighet når man er mamma tror jeg. Er sikker på at hvis jeg hadde bakt rundstykker nå, og lagd ferdig album denne uka, så hadde det dukket opp noe nytt jeg kan føle meg "dårlig mamma" for. Er sånn vi mammaer er kanskje?


Kanskje jeg rett og slett skal bake litt??


Må legge ved noen bilder av hvor pent det er ute nå, når sola skinner :o)


Ingen kommentarer: