onsdag 13. januar 2010

Vært hos øyelegen med snuppa idag:o)

I dag skulle snuppelura til øyelegen/ortoptisten.. Dit må vi hvert halvår. Må si jeg gruet meg veldig, for vi var hos vanlig øyelege forrige uke, som vi er hos en gang i året, og det gikk ikke bra i det heletatt. Jeg dro alene, med begge barna, og hun slo seg rett og slett TOTALT vrang der inne. Sparket, vrei seg, HYYYLTE, og brølte, ja, alt.. Huff, jeg svetta og kokte. Til slutt sa han øyelegen selv at dette går ikke. Han fikk ikke tittet på øynene hennes i det heletatt. Og jeg ble sååå flau. Så da fikk vi ny time om et halvt år. Hele legekontoret, og sikkert hele ski hørte henne. Grusom denne trassen altså:/


Så i dag fikk jeg heldigvis barnevakt for Matheo imens. Da passet Monica på han. Kjempesnilt! Litt lettere og bare ta med seg henne da. Jeg pratet masse med henne før vi dro, om at vi skulle til øyelegen. At hun skulle få premie, også tok hun med seg "lappe-.dragen" sin som hun har fyllt opp i barnehagen. Det er en plakat som hun fester alle øyelappene sine på hver dag! Da blir det mer stas å bruke lapp:o) Og ortoptisten ble stolt, og hun er kjempeflink med barn. Så i dag gikk det faktisk veldig bra. Isabelle har veldig bra dybdesyn, og den indre sjelinga er blitt bedre enn forrige gang vi var der (april). Så godt å høre. Hun skal fortsette med å bruke lapp 2 timer om dagen. Men så lenge man ser bedring, er det verdt det! :o)

Ingen kommentarer: