torsdag 23. desember 2010

Klatretrollet,- it's me!

I morges hadde vi kjempegod tid. Jeg og ungene lagde deilig frokost, smurte på masse brødskiver og satte på bordet, og lagde kakao.  Har prøvd det før og, men da har det endt opp med to trøtte og sutrete unger, som apsolutt IKKE skal ha mat, eller kakao.. Men i dag var det veldig hyggelig.. Jeg gikk for og starte bilen i god tid, og kledde på ungene i ro og mak inne. Vi må ALLTID la garasjeporten stå oppe på vinteren, ellers fryser den. Da får vi ikke ut bilen før til våren.. På vei ned mot garasjen med hender fulle av søppel (hadde så god tid at jeg kunne ta med søpla også;)), ser jeg porten er på vei nedover.. Jeg hadde klart og komme borti knappen nede i veska!! Krise!! Jeg slipper det jeg har i hendene og løper ned, prøver og stoppe den. Too late!! Porten var igjen, bilen var inne i garasjen og motoren gikk, og det begynte og bli to frossne unger på utsiden.. Hva gjorde jeg? Ringte Kris så klart. Og han ba meg slappe av og roe meg ned.. Lett! Den gode tiden begynte og løpe fra meg, og jeg kunne ikke komme for sent på jobb, da det var helt fulle lister.. Jeg åpnet opp porten ved siden av, siden den er manuell, og hoppet opp på taket på bilen. Trodde faktisk ikke jeg spratt opp så høyt, så lett, men jeg fikk en skjult kraft. Jeg dro i en snor fra taket, og vips - hadde jeg demontert hele motoren. Jeg gikk ut, og klarte og bryte opp hele porten. Da var jeg faktisk svett i 20 minus! Utrolig hvordan man får viljen og styrken i seg når man virkelig skal noe altså!

Nå er treet pyntet og det begynner og lukte rent her, og ikke minst lukten fra juletreet får man jo skikkelig julefølelse av..


Ingen kommentarer: