mandag 1. mars 2010

Sykedag hjemme i dag

I dag har prinsessa mi vært hjemme fra barnehagen. Hun har hatt feber i dag også, men ikke så høy feber som i går, heldigvis. Og hosten er blitt bedre om natten. Men den er der ennå. Så i dag har vi egentlig bare drivd med perler og kost oss inne. Men er ingen tvil at snuppa ikke er i form, når ikke en gang pannekaker til middag fristet noe..
Krokodillen har pappa lagd da:o)

Hun blir virkelig sløv av hostesaften. Syns det er litt ekkelt jeg. Hun sier plutselig mye rart, og gjør mye rart. Den er jo veldig sterk. Trodde ikke de fikk cosylan når var så små jeg, men de får den faktisk fra de er 2 år. I natt begynte hun å synge "pippi längströmp", mens hun sov, og var litt våken.. Hehe. 
Men man kan ikke gå gjennom en dag uten noe lek med lillegutten vår, og litt på egenhånd når man blir lei lillebror.

Må legge ved et bilde av orkideen min, som har begynt å blomstre opp igjen. Den har vært helt død siden i høst, har bare stått to pinner oppi der. Men jeg har gitt den litt vann, sammen med de andre. Og plutselig kom den masse knopper på den og i nabovinduet. De døde ca likt. Jeg har en greie på at når blomstene mine dør, så fortsetter jeg og vanne de, og gjøre alt for a de skal blomstre igjen. Og noen ganger så lykkes det. Orkideer skal visst ha minimalt med vann. Kun et lite eggeglass ca annenhver uke eller noe. Mine har ikke fått noe mer, og de blomstrer så fint atte ;)

Ingen kommentarer: