onsdag 19. januar 2011

Matnekt

Jeg våknet med en kjempevond hals, hoste og helt tett nese i morges. Begge ungene er også blitt veldig forkjølet igjen.. Åååå.. At vi aldri kan bli friske da? Lei av sykdom i huset nå. 

I dag har jeg kjøpt en ny flaske med tran til ungene. Har glemt å kjøpe ny i noen uker nå, så kanskje det hjelper.. :D Her i huset ELSKER nemlig ungene tran. De står i kø hver morgen, og nesten krangler om hvem som skal få  først... :P Kan hende det vil kurere forkjølelsen.

Vi har for tiden en jente i huset som nekter å spise middag. Hun har alltid vært veldig småspist, men nå smaker hun ikke på maten engang. Utrolig irriterende, at ved middagsbordet hver dag nå, så ender det opp med gråt, krangling og en unge som går fra bordet uten og ha rørt maten sin. Jeg tok det opp hos legen forrige uke, men han svarte ikke noe på det egentlig.. Hvor lenge skal vi ha det sånn? Kan ikke la hun få pannekaker og pasta hver dag heller, fordi det er det HUN vil ha.. I barnehagen sier de at hun spiser greit.. 
Nei, det gjelder og bare være bestemt, og ikke gi seg som foreldre, og ikke gi henne noe annet rett etterpå.. Selvom det er utrolig vanskelig.. Der er Kris mer flink til enn meg altså.. Men det er vel typisk mødre tenker jeg ;)

Nå kommer det straks ett par venninner bort, hvor den ene skal stripe litt hår :o) 


 

Ingen kommentarer: