fredag 21. januar 2011

Ullsokktull

På morgenen i dag var det rimelig travelt her. Jeg ga ungene frokost mens jeg gikk på badet å sminket meg osv, og prøvde og være rimelig efefktiv. Jeg tenkte jeg skulle bruke ullsokk-tipset på ungene i dag, så jeg la fram noen av mine slitte ullsokker. De fikk jeg halvveis over Belle sine sko, og nesten over Matheosen sine sko. Jeg presset og presset, men de ville ikke på. Tross til det dårlige tiden, SKULLE de på! Han ble rimelig sint, og liknet mer på en pingu der han sto, med de utrolig lange føttene sine, siden sokkene hang 10 cm ut fra tåa.. Hehe. Det endte med jeg tok de av i bilen.. Hva ville de i barnehagen tenkt liksom?? Haha. Må vel ha STORE sokker, for og få plass til det utenpå.. 

Matheo er nå så flink til å drikke av vanlig kopp, at han kun drikker av det. Han er jo selvfølgelig så stolt selv også, og man kan høre i alle rom man er i huset, at han drikker. Han lager så høy drikkelyd, og konsentrerer seg veldig med å ikke søle. :o) Flinkisen min ♥.
Ellers kommer det stadig flere ord, så nå blir det lettere å kommunisere med han.  


De avslørte Lyden av Norge på p4 i dag og. Ingen klarte å gjette den, så da sa de hva det var. Det var lyden av en stabel med muffinsformer..... Ehhm... Var vel ikke akkurat det vi trodde det var. Vi var sikre på at det var lyden som kommer når man drar papir ut av automatisk tørkerullholder på offentlige toaletter.. Så feil kan man ta..

Har funnet lysekrona som jeg ikke kan få ut av hodet mitt om dagen.. Tror den hadde blitt såå fin over spisestua vår.




Kris hatet foressten denne krona, idét jeg viste han den når jeg postet innlegget. Der sparte jeg de pengene;)

4 kommentarer:

Unknown sa...

Heihei... Koselig at du ville være med på min give-away;)
Lykke til!

Og du, den lyden av Norge har irritert meg og datteren leeenge og... hihi! Men jeg hadde aldri gjettet på muffinsformer!

Ha en herlig helg!

Klem Line

Janne Natalie sa...

Lysekrona var jo fin!

Min kevin har og begynt å drikke av kopp, men jeg må passe på han når han gjør det. Når han går lei av å drikke så heller han resten ut oppi en bolle eller en bil eller noe^^

Veronica:o) sa...

Har en drøm: Takk takk :o) Spennende! Håper jeg vinner :) Hihi.. Ja, den lyden har vært irriterende. Men ikke så rart ingen har gjettet den da.. Hehe. Ikke akkurat en daglidags lyd, spør du meg ;)

Veronica:o) sa...

Janne Natalie: Så flink han er. De er så søte når de lærer seg nye ting! Ja, vi må passe på stort sett hele tiden vi og.. Men det går som regel bra :o) Haha, kan være greit å passe på at han ikke heller det ut ja ;) PS. Jeg har ikke heelt glemt lysekrona selv om han ikke likte den ;)